Handelsbetingelser

INFORMATION

Julebutikken i Gurre er ejet og drevet af LARSEN & CO. V/SØREN LARSEN

 

PERSONLIGE OPLYSNINGER

Julebutikken i Gurre indsamler, bruger og beskytter personoplysninger i overenstemmelse med persondataforordningen (GDPR). Læs evt. mere i vores privatlivspolitik.

 

BESTILLING

Bestilling af varer på Julebutikken i Gurre foregår ved at tilføje de ønskede varer til hjemmesidens indkøbskurv-funktion. Fra indkøbskurven ledes man videre gennem bestillingsprocessen, herunder indtastning af kundeoplysninger og betaling. Når bestillingen bekræftes af kunden, vil en kvittering for bestillingen automatisk blive udsendt til kundens e-mailadresse. Når en af vores medarbejdere har gennemset og godkendt ordren, udsendes en ordrebekræftelse til samme e-mailadresse.

NB: Oplyses der en ugyldig e-mailadresse, tager Julebutikken i Gurre intet ansvar for den manglende information som følge deraf.

 

PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

 

BETALINGSMETODER

  1. BETALINGSKORT

Betaling med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Mastercard, Visa Electron, Maestro, JCB Cards, American Express og Diners Club på Julebutikken i Gurre sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer), og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille grøn hængelås i browseren. Julebutikken i Gurre har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Julebutikken i Gurre benytter en betalingsløsning fra ePay, som er godkendt af NETS. Vi hæver først beløbet fra kortet, når vi har afsendt varerne. Der kan forekomme kortgebyr på nogle transaktioner.

  1. MOBILEPAY

Betaling med MobilePay foregår via mobiltelefonen, og det undgås dermed at skulle taste kortoplysninger ind. Betalingen foretages ved at indskrive et mobiltelefonnummer, der er tilmeldt MobilePay, i betalingsvinduet. Således modtages en betalingsanmodning direkte på mobiltelefonen. Når anmodningen er godkendt, gennemføres handlen, og en kvittering vises på skærmen.

  1. AFBETALING MED VIABILL

Alle varer kan købes på afbetaling med ViaBill. Betingelserne fremgår her.

  1. BETALING MED ELEKTRONISK FAKTURERING (EAN-NUMMER)

Alle offentlige virksomheder med EAN-nummer kan bestille og betale via det offentlige digitale netværk – der skal blot oplyses korrekt EAN-nummer under bestillingsprocessen.

Faktura udsendes særskilt til institutionen via det offentlige net.

 

LEVERING

Alle varer afsendes med den af kunden valgte leveringsform. Forsendelsesomkostninger oplyses før den endelige bestilling. Varer, der er på lager, vil normalt blive leveret i den ønskede leveringsuge. Er varen ikke på lager, må der påregnes en leveringstid på op til 10 hverdage. Ved afsendelse af varerne udsendes en leveringsbekræftelse via e-mail.

  • Levering uden kvittering: Er der under bestillingsprocessen valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor ordren leveres på det aftalte sted. Der er ingen forsikring eller garanti ved bortkomne leverancer – ej heller, hvis ordren er leveret på forkert adresse som følge af fejlfyldte adresse-informationer
  • Levering med kvittering: Er der under bestillingsprocessen ikke valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor kunden kvitterer for modtagelsen. Bemærk: er det ikke muligt at opnå kvittering for modtagelsen, returneres leverancen til Julebutikken i Gurre og ordren annulleres automatisk

Alle leverancer i etageejendomme foretages til førstkommende hoveddør i gadeplan, med mindre der er tilkøbt opbæring. Det kan ikke forventes, at chaufføren går indenfor med varerne uanset ejendommens beliggenhed, med mindre andet er aftalt eller annonceret i et evt. specialtilbud.

 

AFHENTNING

Er der bestil afhentning af juletræ, vil dette ske på den dato, som kunden vælger under bestillingsprocessen. Kunden vil herefter ikke modtage yderligere besked. Det brugte juletræ skal placeres ved skel eller førstkommende hoveddør i gadeplan, uden pynt og senest kl. 8:00 om morgenen.

Opfyldes kravene for dato samt placering af det brugte juletræ ikke, bortfalder retten til afhentning uden yderligere kompensation.

 

SALG TIL UDLANDET

Vi kan desværre ikke modtage ordrer fra kunder i udlandet via netbutikken.

 

FORTRYDELSE

Fortryder du et køb ved Julebutikken i Gurre giver vi dig naturligvis dine penge tilbage jf. købeloven.

Bemærk: der ydes ikke returret på forgængelige varer jf. §7 i forbrugeraftaleloven eller på B2B-handler.

 Sådan anvender du fortrydelsesretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til bakken27@hotmail.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen
  • Send dernæst varen retur senest 14 dage efter, at du sendte meddelelse om fortrydelsen. Returnér til:
    • Julebutikken i Gurre
      Rødegårdsvej 27
      3000 Helsingør

Dine rettigheder:

  • Du skal som udgangspunkt have alt det, du har betalt, retur
  • Julebutikken i Gurre skal returnere pengene på samme måde som du betalte

Du skal altid:

  • kunne bevise, at meddelelsen om fortrydelse er afsendt
  • kunne bevise, at varen er returneret (fx med post-kvittering)
  • betale returforsendelsen

Julebutikken i Gurre kan:

  • fratrække ekstraomkostninger for fremsendelse af varen, hvis du ved købet selv har valgt og bestilt en dyrere forsendelsesform, end den sælger tilbød
  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik

 

REKLAMATION

På alle produkter (dog undtaget forgængelige varer, så som træer, jf. §7 i forbrugeraftaleloven) ydes 2 års reklamationsret (ikke garanti – bemærk dog, at der kan være en udvidet garanti fra producentens side).

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til bakken27@hotmail.dk fyldig forklaring af problemet – så ser vi på din sag med det samme!

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket jf. købeloven er inden for to måneder, fra du opdager fejlen.

Bemærk: hvis varen er blevet skadet under transporten, skal du reklamere med det samme, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.

 Sådan anvender du reklamationsretten:

  • Kontakt Julebutikken i Gurre som beskrevet herover
  • Efter godkendelse af returneringen, send da varen (inkl. kopi af fejlbeskrivelsen) tilbage i forsvarlig indpakning til:
    • Julebutikken i Gurre
      Rødegårdsvej 27
      3000 Helsingør
  • Julebutikken i Gurre undersøger nu varen. Kan defekten påvises tilbydes der en reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres naturligvis uden yderligere omkostninger for dig
  • Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet, vil det blive returneret mod et servicegebyr på DKK 300 inkl. moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger

 

Scroll to Top

Benytter du Internet Explorer?

For at sikre korrekt visning, skift venligst til andet browser. F.eks. Safari, Chrome eller Firefox.

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.